JAK NAŁOŻYĆ POWŁOKĘ CERAMICZNĄ NA SAMOCHÓD

JAK NAŁOŻYĆ POWŁOKĘ CERAMICZNĄ NA SAMOCHÓD

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak nałożyć powłokę ceramiczną na lakier samochodu? Jeśli znasz już wszystkie korzyści powłoki ceramicznej i jej właściwości ochronne ale wciąż nie wiesz jak się do tego zabrać, nie masz się czego obawiać, to bardzo prosta czynność! Jedyne czego potrzebujesz to zadaszona przestrzeni i 2-3 godzin wolnego czasu lub (jeżeli nie posiadasz powyższych) środków na profesjonalną usługę w salonie detailingowym. Przedstawimy Ci dwie opcje, tańszą i droższą, lecz obie są bardzo ŁATWE!

Większy koszt to oczywiście wykupienie odpowiedniej usługi w salonie detailingowym. Tutaj jednak potrzebujesz odpowiednich finansów, ale sama usługa to inwestycja w Twój samochód. W zależności od gabarytu pojazdu i stażu salonu na rynku, ceny takiej usługi wahają się od 900 do nawet 5 tysięcy złotych! W tym wypadku już nie musisz się o nic martwić, zostawiasz swój samochód w rękach specjalistów i odbierasz go po ustalonym czasie. Lakier zostanie odpowiednio zabezpieczony, a Twój samochód jest gotowy do jazdy od razu po odebraniu.

Jeżeli natomiast nie chcesz wydawać większej ilości pieniędzy, proponujemy Ci opcję samodzielnego nałożenia ceramiki. Jest to bardzo łatwy proces, wymaga tylko odrobiny pracy, lecz efekt wart jest każdej minuty! Aby odpowiednio przygotować się do nałożenia ceramiki na samochód, upewnij się, że masz 2-3 godziny wolnego czasu (może to też potrwać dłużej jeżeli masz większy samochód) oraz zadaszone pomieszczenie/garaż na podwórku. Jeżeli masz garaż, możesz profilaktycznie oczyścić podłoże z kurzu, aby unoszące się drobinki nie przyklejały się do samochodu. Jeżeli natomiast będziesz nakładać powłokę na świeżym powietrzu pod np. wiatą, upewnij się, że nie jest zbyt wietrznie i że słońce nie pada bezpośrednio na lakier samochodu.

A teraz najważniejsze: jak przygotować samochód?

Ceramika może być nałożona zarówno na samochód nowy, jak i wieloletni. Na lakierze używanego samochodu mogą wystąpić spore i głębokie zarysowania, dlatego dla lepszego efektu możesz wykonać profesjonalną korektę lakieru w salonie detailingowym. Koszt takiej usługi to ok. 500 zł. Nie jest to jednak konieczne, gdyż Twój lakier i tak zostanie prawidłowo zabezpieczony bez takiej korekty.

Krok pierwszy: Dokładnie umyj samochód.

Jest to krok najważniejszy, gdyż to od niego zależy uzyskany pod koniec efekt. Ważne jest, aby dokładnie pozbyć się zabrudzeń na lakierze, a zwłaszcza pozostałości po ptasich odchodach, smole czy woskach. Świetnie sprawdzi się do tego rękawica z mikrofibry lub miękkie szmatki nie pozostawiające włókien. Nie wystarczy tutaj mycie myjką ciśnieniową czy bezdotykową – lakier musi zostać dobrze oczyszczony, aby powłoka mogła bez problemu się równomiernie rozprowadzić.

Krok drugi: Pozostaw samochód do wyschnięcia lub wysusz lakier. Gdy lakier będzie już suchy, możesz przystąpić do nakładania ceramiki. Przygotuj sobie 2 ściereczki z mikrofibry (powinny być w opakowaniu z ceramiką, którą zakupiłeś), jedną namocz w wodzie.

Krok trzeci: Załóż rękawiczki ochronne i przygotuj sobie zegarek/stoper. Jest to bardzo istotne, aby zetrzeć nadmiar powłoki w odpowiednim czasie, gdy już wejdzie w pory lakieru, lecz nie zacznie się utwardzać całkowicie. Pamiętaj, aby stosować się do czasu podanego w instrukcji, nigdy nie czekaj dłużej niż jest podane, w przeciwnym razie będzie Ci ciężej odpowiednio dotrzeć powłokę.

Krok czwarty: Odtłuść fragment, na który będziesz nakładać powłokę. Ważne, aby powłokę nakładać etapami, np. pół maski, później druga połowa, jedne drzwi, drugie drzwi itp. Musisz mieć czas na dotarcie powłoki w danym miejscu po odpowiednim czasie, dlatego nie nakładaj od razu na cały samochód, tylko etapami.

Krok piąty: Nałóż na aplikator 7-10 kropli ceramiki i rozetrzyj ją na wcześniej odtłuszczonym fragmencie najpierw pionowo, później poziomo tworząc wzór „#”, następnie rozetrzyj tak, aby pokryć cały obszar nie pozostawiając suchych miejsc. Zalecana wielkość fragmentu na raz to 50 cm x 50 cm dla uzyskania najlepszego efektu.

Krok szósty: Odczekaj 3 do 8 minut*, następnie weź mokrą mikrofibrę i sprawdź ostrożnie, czy czujesz lekkie tarcie pod materiałem. Jeżeli tak, delikatnie zetrzyj (nie rozcieraj!) mokrą mikrofibrą nadmiar produktu, następnie wypoleruj fragment suchą mikrofibrą. Jeżeli nie czujesz tarcia, odczekaj jeszcze minutę – dwie.

*Temperatura otoczenia ma wpływ na czas oczekiwania pomiędzy aplikacją a ścieraniem produktu. Przy 30 °C czas oczekiwania to około 3 minuty, przy 20 °C – ok. 5 minut, przy 10 °C ok. 8 minut.

czynności powtarzaj aż do pokrycia całego samochodu powłoką. Nie przejmuj się, jeżeli aplikując powłokę na kolejny fragment najedziesz na już pokryty – nie ma to wpływu na końcowy efekt.

Jeżeli masz taką możliwość, zostaw samochód na min. 48 godzin po aplikacji (najlepszy czas to 72 godziny), aby powłoka mogła się utwardzić. Nie można wystawiać samochodu przed upływem tego czasu na działanie czynników atmosferycznych. Jeżeli nie możesz sobie na to pozwolić i chcesz od razu użytkować swój samochód, zakup zestaw z ochronnym silikonem, którym zaraz po aplikacji powłoki spryskaj samochód kawałek po kawałku i wypoleruj suchą mikrofibrą. Silikon chroni powłokę przed czynnikami atmosferycznymi i przyspiesza jej utwardzanie, a dodatkowo zwiększa hydrofobowość o aż 90%! Silikon wypłukuje się po ok. 3 miesiącach, lecz jest istotnym elementem ochronnym na początku zaraz po nałożeniu powłoki. Później już nie jest konieczny.

Pamiętaj, aby nie nakładać powłoki, gdy którykolwiek z elementów samochodu (np. maska) jest nagrzany od pracy silnika, gdyż powoduje to nagłe niepożądane twardnięcie powłoki, trudne do wypolerowania. Niech lakier ostygnie, zanim przystąpisz do aplikacji.

Gotowe! Możesz teraz cieszyć się głębią i połyskiem swojego samochodu! Nie dość, że wizualnie wygląda o wiele lepiej, to będzie utrzymywał się w czystości o wiele dłużej a i mycie będzie łatwiejsze i szybsze. Prawda, że było warto?

A teraz wybierz odpowiednią dla siebie metodę i działaj. Tylko parę prostych kroków dzieli Ciebie i Twój samochód od długotrwałej ochrony lakieru.